085 - 06 06 411 hallo@carads.nl
Wat is CarAds?

CarAds is een online advertentieoplossing om te koop staande auto’s te promoten op Google en Bing. Dit gebeurt geheel automatisch. Het succesvol managen van advertenties via Google en Bing is niet eenvoudig. Het gaat om het toepassen van de juiste techniek, de juiste zoekwoorden en een goede landingspage. Bij CarAds ben je aan het goede adres.

Waarom CarAds?

Met Google en Bing adverteren krijg je onmiddellijk bezoekers en  nieuwe klanten

Met Google en Bing adverteren betaal je alleen voor kliks, vertoningen op Google zijn gratis

Met Google en Bing adverteren bereik je altijd de juiste klant

Met Google en Bing adverteren kun je potentiële klanten volgen

Automatisch adverteren via de zoekmachine werkt effectief en bespaart jou veel tijd en geld

Is CarAds hetzelfde als Google Ads en Bing Ads?

Carads gebruikt de toepassing Google Ads en Bing Ads om jouw auto-advertentie automatisch te kunnen plaatsen. De toepassingsmogelijkheden zijn enorm. Veel van deze mogelijkheden hebben we voor de toepassing CarAds gebruikt.

Ik lees berichten over Google Ads, Google Adwords en Google Adwords Express. Wat is het verschil?

Google Ads is de doorontwikkeling van de twee vorige toepassingen. Eigenlijk zijn Google Adwords en Google Adwords Express dus gewoon oude benamingen van vorige versies.

Hoe werkt CarAds?

CarAds werkt als volgt: Jouw advertentie wordt weergegeven wanneer mensen online zoeken naar de auto die jij aanbiedt. Door van de slimme technologieën van Google en Bing gebruik te maken, worden jouw advertenties weer aan potentiële klanten getoond op het moment dat ze actie gaan ondernemen.

Wij bespreken met jou vooraf de werkwijze door. Natuurlijk wil je meer bezoek naar jouw website genereren en meer telefoontjes ontvangen. Met elkaar bespreken we jouw ambitie en doelen door. Wat is bijvoorbeeld jouw marktgebied? Nederland of een kleiner gebied? Misschien wil je wel een onderscheid maken in luxe en goedkopere auto’s, omdat een potentiële koper van een luxe auto voor een bezoek aan een showroom bereid is om meer kilometers af te leggen.  Uiteraard bespreken we ook de kosten door.  

Wanneer jouw advertentie geplaatst is, kan deze worden weergegeven wanneer gebruikers in jouw getargete gebied zoeken naar de door jou aangeboden auto. Je betaalt alleen wanneer de potentiële koper op de advertentie klikt of via de advertentie naar jouw bedrijf belt. 

Van welke advertenties maakt CarAds gebruik?

Google en Bing hanteren drie soorten advertentiecampagnes: zoeknetwerk, display netwerk en videocampagnes. CarAds past op dit moment alleen de eerste twee toe. Uiteraard hebben wij ook oog voor de ontwikkelingen op het terrein van video. Op termijn verwachten we dan ook dat we videocontent automatisch kunnen plaatsen. Videocampagnes is nu nog voor ons maatwerk. Uiteraard willen we dit maatwerk voor jou verzorgen.

Onderstaand nog een uitleg over de drie soorten campagnes:

  • Campagnes in het zoeknetwerk: deze advertenties zijn meestal tekst en kunnen worden weergegeven op pagina’s met zoekresultaten wanneer iemand naar jouw product of service zoekt
  • Campagnes in het Display Netwerk: deze advertenties zijn meestal afbeeldingen en worden weergegeven op websites of in apps die uw bezoekers bekijken
  • Videocampagnes: deze advertenties duren meestal zes tot vijftien seconden en worden direct voor of na YouTube-content weergegeven
Wat is Bing?

Bing is gelijk aan Google een zoekmachine. Bing is van Microsoft, die op 3 juni 2009 werd gelanceerd. Het is de op een na grootste zoekmachine op het internet na Google. Bing heeft elk jaar een groeiend aantal gebruikers en dan ook voor autobedrijven interessant.

Hoeveel kost adverteren via CarAds?

De kosten van CarAds worden bepaald door jouw budgetinstellingen. We werken met bijna elk budget. Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie met jouw advertentie hebben, zoals klikken om naar jouw website te gaan of naar jouw bedrijf te bellen. Middels een abonnement kun je via CarAds adverteren.  

Hoe kan ik met CarAds starten?

Uiteraard gaan we 100% voor tevreden klanten. Een aansluiting van een klant op CarAds dient dan ook zeer nauwkeurig te gebeuren. Een goed begin is meer dan het halve werk. Voor de opzet van Google Adverteren met CarAds, werken we met het CarAds 10 stappenplan.  Maar onze samenwerking start met een belletje naar 085 – 06 06 411, door het sturen van een e-mail naar hallo@carads.nl of door één van de contactformulieren op de website in te vullen. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk met je contact op.

Kan ik niet beter zelf met Google en Bing aan de slag gaan?

In principe kan iedereen via Google en Bing adverteren. Wanneer je dit handmatig doet, dan vergt dit enorm veel tijd. En eerlijk is eerlijk, het is ook nog een eens een vak apart om succesvol te zijn. Ons team van 5 personen is continue bezig om met CarAds voor jou het verschil te maken. Hierbij hebben onze ICT-specialisten enorm veel ervaring met het programmeren voor de automotive sector.

Beschik je over onvoldoende kennis van Google of wil je jouw beschikbare tijd liever anders besteden? Neem dan vooral met ons contact op. Tel.nr. 085 – 06 06 411 , stuur een mail naar hallo@carads.nl of vul een contactformulier op onze website in.

Waarom kiezen voor een bedrijfscampagne?

Adverteren op jouw merknaam of het opzetten van een sales- en aftersales campagnes zorgen voor een betere online zichtbaarheid, waardoor de doelgroepen jouw weten te vinden. In Nederland worden de meeste zoekopdrachten via Google en Bing uitgevoerd. Door op Google en Bing te adverteren is de kans op een groot bereik enorm. Je betaalt vervolgens de kosten per klik en niet op basis van het aantal vertoningen. Is iemand al eens op jouw website geweest, dan kun je die persoon met jouw advertentie blijven herinneren aan jouw website. 

Kortom een bedrijfscampagne op Google en Bing draagt bij aan een professionele uitstraling, meer bezoekers, meer business en dat tegen acceptabele kosten.

Wat houden de termen SEO en SEA in?

CarAds biedt jou aan om bedrijfscampagnes te verzorgen. Wij kiezen er bewust voor om termen zoals SEO en SEA te vermijden. Maar dat neemt niet weg dat het goed is om de betekenis van deze twee termen te verklaren.

SEO en SEA zijn termen die in de marketing standaard worden gebruikt.

De betekenis van SEO is Search Engine Optimization. In gewoon Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Het gaat hierbij om jouw vindbaarheid in de zoekmachines te vergroten. Om hoger te komen in Google en Bing moet je begrijpen wat een goede website maakt. Een paar tips:

  1. Zorg ervoor dat je de juiste (zoek)woorden in je titels en subtitels op jouw website gebruikt.
  2. Zorg voor relevante content op jouw website. Content gaat hierbij verder dan alleen tekst. Zorg ook voor aansprekende beelden, animaties en filmpjes. Hoe informatiever jouw website is, hoe hoger je gaat ranken.

SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren). Het zijn betaalde advertenties, waarbij het de bedoeling is dat de advertentie boven de organische zoekresultaten zichtbaar is.

De plek van de advertentie hangt van diverse factoren af.

Je betaalt alleen kosten wanneer er ook op de advertentie wordt geklikt.

 

Hoe werkt een bedrijfscampagne bij CarAds?

Een mix van merk-, sales-, en aftersales-campagnes op Google & Bing wordt aangeboden.  Vooraf ontvang je van ons een formulier met allerlei soorten campagnes.

Je geeft zelf aan van welke campagne je gebruik wilt maken. 

Een aantal campagnes kunnen gedurende langere looptijd, maar er zijn ook campagnes met bijvoorbeeld de looptijd van een maand. Jij bepaalt de looptijd van een campagne. Uiteraard kunnen we met jou meedenken.

Op basis van jouw formulier gaan wij voor jou aan de slag.

Wat zijn de kosten van de bedrijfscampagnes via CarAds?

De kosten van CarAds worden bepaald door jouw budgetinstellingen. We werken met bijna elk budget.

Middels een abonnement kun je via CarAds bedrijfscampagnes aanmelden.  Naast één vast maandtarief voor alle campagnes worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie met jouw advertentie hebben. Dit gebeurt door op de advertentie te klikken om naar jouw website te gaan of jouw bedrijf te bellen. Uiteraard betreft het dan een geïntereseerde (potentiële) klant en dat is ook de bedoeling.

Welke onderwerpen kunnen van een merkcampagne deel uitmaken?

Maak kennis met het team van…

De diensten van …

Open Huis

Jubilea

Actie conform jouw wensen

 

 

 

 

 

 

 

Welke onderwerpen kunnen o.a. tot een salescampagne behoren?

Algemene voorraadactie

Inruilactie

Verbouwingsactie

Eindejaarsactie

Openingsactie

Pasen

Pinksteren 

Zomervakantie

Kerst

 

Welke onderwerpen kunnen tot een aftersales-campagne behoren?

Vakantiecheck

Wintercheck

Zomercheck

Kleine beurt

Grote beurt

APK

Banden

Bandenwissel

Remmen

Airco

Accu

Distributieriem

Hoe kan ik met de bedrijfscampagnes van CarAds starten?

Uiteraard gaan we 100% voor tevreden klanten. Een aansluiting van een klant op CarAds dient dan ook zeer nauwkeurig te gebeuren. Een goed begin is meer dan het halve werk.  Maar onze samenwerking start met een belletje naar 085 – 06 06 411, door het sturen van een e-mail naar hallo@carads.nl of door één van de contactformulieren op de website in te vullen. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk met je contact op.

Wij geven jou een toelichting en gaan voor jou aan de slag.

Wat is Google Mijn Bedrijf

Google Mijn bedrijf is een gratis functionaliteit van google waarmee juist  bedrijven uit de sector automotive hun vindbaarheid kunnen optimaliseren. Wanneer je in Google naar een bedrijf zoekt, dan is de kans groot dat je aan de rechterkant van de zoekresultaten de gegevens van jouw bedrijf ziet. Deze gegevens kun je via Google Mijn Bedrijf invullen.

Waarom is Google Mijn Bedrijf zo belangrijk?

Natuurlijk wil je met jouw bedrijf in Google zichtbaar zijn. Met een account van Google Mijn Bedrijf worden relevante gegevens vastgelegd, die Google weer toont als mensen zoeken naar jouw bedrijf. Wanneer een potentiële koper via Google zoeken of Google Maps naar autobedrijven in jouw omgeving zoekt, dan zien ze ook jouw bedrijf. Naast de openingstijden, jouw adresgegevens, e-mailadres en telefoongegevens, kunnen ze eventueel ook mooie foto’s, interessante nieuwsberichten en commerciële acties van het bedrijf zien.

Heeft mijn Google Mijn Bedrijf-vermelding invloed op mijn positie in Google?

Ja. Er is een verband tussen de informatie in Google Mijn Bedrijf en de positie van je website in Google. Er wordt ook wel over het EAT principe gesproken. Bij EAT staat E(expertise), A(autoriteit) en T(trust) centraal. Zaken die je met Google Mijn Bedrijf uitstekend kunt onderschrijven door gebruik te maken van Google Reviews en Google Posts.

Wat kan CarAds voor je betekenen?

Ons aanbod is om van Google Mijn Bedrijf een succes te maken, zodat je meer contact krijgt met bestaande – en nieuwe klanten. Met onze bedrijfskundige- , marketing- en automotive-achtergrond  realiseren we met CarAds Google Mijn Bedrijf Basis echt een goed en stevig fundament van jouw Google Mijn Bedrijf. En natuurlijk kunnen wij voor jou ook dat stapje extra zetten door CarAds Google Mijn Bedrijf Maatwerk.

2 pakketten:

CarAds Google Mijn Bedrijf Basis

  • Onderzoek online zichtbaarheid van je bedrijf
  • Inrichten Google Mijn Bedrijf
  • Advies over werking en het optimaliseren van Google Mijn Bedrijf
  • Koppeling met Google Ads

CarAds Google Mijn Bedrijf Maatwerk

  • Basispakket plus keuze uit….
  • Plaatsen van posts (op ons initiatief of door jou aangeleverde onderwerpen)
  • Monitoren van jouw Google Mijn Bedrijf (kwaliteitscontrole)
  • Per kwartaal inzicht in behaalde resultaten + werkzaamheden
Kun je een vermelding van Google Mijn Bedrijf verwijderen?

Google haalt zelf informatie uit openbare bronnen. Dit leidt dan vaak tot een bedrijfsvermelding. Een bedrijfsvermelding kun je dan ook niet zomaar verwijderen. Een vermelding kun je wel als permanent gesloten markeren of aanpassen. En als je jouw account verwijdert, dan blijft jouw bedrijfsvermelding online. Informatie die je zelf hebt toegevoegd, zoals bijvoorbeeld foto’s, extra informatie en posts, die verdwijnen uiteraard wel.

Kan iedereen zomaar een Google Mijn Bedrijf vermelding aanpassen?

Hier kunnen we helder in zijn: ja! Het voelt wellicht niet prettig dat iedereen, dus ook concurrenten of ontevreden klanten, wijzigingen kunnen aanbrengen in jouw bedrijfsvermelding. Als je bent ingelogd met je Google account, zoek je het bedrijf waarvan je de vermelding wilt aanpassen. Vervolgens klik je in de bedrijfsvermelding op de link “Een bewerking voorstellen” en je kunt aan de slag!

Wanneer CarAds jouw account voor Google Mijn Bedrijf inricht, dan vindt er ook een stuk beheer plaats. Uiteraard vindt er geen dagelijkse check door ons plaats. CarAds maakt hierover afspraken met jou.

Bestaat er ook een mobiele app voor Google Mijn Bedrijf?

Ja, je kunt alle handelingen ook via de app verrichten. Via de app kun je dus o.a. bedrijfsgegevens en foto’s toevoegen, posts maken

Wat is het verschil tussen Google Mijn Bedrijf, Google Places Zakelijk en het dashboard voor Google+ pagina's?

Google Places en Google+ zijn de voorgangers van Google Mijn Bedrijf.

Ik heb een website, waarom dan ook Google Mijn Bedrijf gebruiken?

Google Mijn Bedrijf biedt echt wat extra’s. Jouw bedrijfsinformatie kan worden weergegeven op Google Zoeken en Google Maps

Kan ik ook gebruikmaken van Google Mijn Bedrijf als ik geen fysieke showroom heb?

De kans dat je geen vorm van showroom hebt, is erg klein. Maar het wel of niet hebben van een showroom is geen criterium. Ook als je een bedrijf aan huis of een bedrijf met een servicegebied hebt, kun je jouw gegevens invoeren zodat deze op Google kunnen worden weergegeven.

Waar dient de functie vragen en antwoorden voor?

Wanneer je in de Google Maps-app een bedrijf opzoekt, dan kun je onder het kopje vragen en antwoorden een vraag over het bedrijf stellen: jouw bedrijf. De vraag wordt direct bij de bedrijfsvermelding getoond. Zodra de vraag beantwoord is, ontvangt de vragensteller een melding van Google. Als autobedrijf kun je zelf ook vragen (en antwoorden) toevoegen aan je bedrijfsvermelding. Wanneer CarAds de inrichting van Google Mijn Bedrijf regelt, dan leggen we jou ook een aantal vragen voor, waarvan wij vinden dat ze relevant zijn. Uiteraard bepaal jij of de vragen en antwoorden ook openbaar worden gemaakt.

Zijn Google Posts voor mijn autobedrijf zinvol?

Google Posts worden zichtbaar als iemand op je bedrijf zoekt in Google of Google Maps. Ook voor jouw autobedrijf is dit een prima mogelijkheid om potentiële klanten te triggeren je bedrijf of website te bezoeken. Google Posts zijn geen social media posts. Hash-tags hebben geen toegevoegde waarde.

Wat is belangrijk bij jouw bedrijfsprofiel?
  • Zijn jouw gegevens juist?
  • Is de website toegevoegd?
  • Zijn de openingstijden actueel?
  • Zijn actuele foto’s zichtbaar?
  • Plaats je links, van bv. een auto?
Wat voor soort posts kan ik plaatsen?
  • Vacatures
  • Lancering nieuw model
  • Occasionsshow
  • Bedrijfsnieuws 
  • Blogs

Het zijn slechts een paar voorbeelden. Ook een bericht van een klant over zijn positieve ervaring is zeer waardevol om te plaatsen. (indien de klant dat goed vindt)

Wat is Google Street View Trusted

Je bent ongetwijfeld bekend met Google Street View. Bijna alle straten in de wereld zijn in beelden vastgelegd. Google Street View Trusted is eigenlijk niet anders, maar nu laat je met een virtuele tour jouw bedrijf zien. Het is één van de middelen die marketeers inzetten om je bedrijf in de schijnwerpers bij Google te zetten. Wanneer potentiële klanten op Google naar uw bedrijfsnaam zoeken, worden de foto’s van jouw bedrijf  op de pagina met zoekresultaten weergegeven. En dat gebeurt dan ook bij Google Maps.

 

Is Google Street View Trusted geschikt voor elk bedrijf?

In de basis  zijn alle bedrijven met een vaste lokatie voor Google Street View Trusted geschikt. Zeker wanneer die lokatie door klanten bezocht worden. Vind je dat jouw bedrijf gezien mag worden, dan is Google Street View Trusted een mooie tool om gebruik van te maken.

Waarom Google Street View Trusted?

Bijna iedereen maakt gebruik van Google. Wanneer een potentiële klant bij een zoekactie in Google mooie  professionele beelden van jouw bedrijf ziet, dan nodigt dit uit om jouw bedrijf te bezoeken. Na het zien van een gewenste auto in CarAds in combinatie met jouw professionele uitstraling via Google mijn Bedrijf en Google Street View Trusted, zal dit leiden tot het bezoek van jouw showroom. Met Google Street View Trusted staan ze al virtueel in jouw showroom.Bij een positieve indruk van jouw presentatie in Google zal dit echt tot meer fysieke bezoeken gaan leiden.

 

 

Wat krijg je als bij CarAds Google Street View Trusted afneemt?

Een Google Street View Trusted pakket bestaat uit: een virtuele tour opgebouwd uit panorama foto’s (het aantal is afhankelijk van het type pakket). Dit alles wordt geplaatst in het Google systeem en getoond op Google Maps en Streetview. Je ontvangt een handleiding om de foto’s op jouw eigen website c.q. Facebook te plaatsen. 

Kan ik niet zelf foto's aanleveren?

Nee. Alleen gecertificeerde fotografen mogen de foto’s maken.

Google wil terecht beelden van een hoge kwaliteit zien. De fotografen dienen dan ook aan strenge eisen te voldoen om een virtuele tour te mogen maken. Ze beschikken over de juiste apparatuur, maken meerdere virtuele tours per maand en de kwaliteit van de foto’s zijn Google Proof. Voldoet de fotograaf aan alle eisen, dan kan de fotograaf ‘Google Gecertificeerd Fotograaf’ worden. CarAds heeft zelf gecertificeerde fotografen. 

Wat zijn de kosten?

Je kunt uit diverse pakketten kiezen. De kosten zijn afhankelijk van de afmeting van jouw bedrijf en het aantal foto’s.

Vóór elke fotosessie biedt we een serviceovereenkomst aan. 

Wat moet ik aan voorbereiding doen?

Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat jouw showroom/bedrijf optimaal er netjes uitziet op het moment dat de fotograaf de fotoshoot gaat doen. Vooraf zal de fotograaf ook wat tips meegeven. Het is wel de bedoeling dat de foto’s in Google overeenkomen met de beelden die een potentiële klant in werkelijkheid ziet.  

Hoe lang duurt een fotosessie?

In de basis kan een fotograaf in een uur klaar zijn. Bij grote ruimtes en meerdere foto’s zal er meer tijd mee gemoeid zijn. Vooraf kan de fotograaf een inschatting van de benodigde tijd maken. Het is niet zo dat je tijdens de fotoshoot continu aanwezig moet zijn. Een fotograaf kan na goed gemaakte afspraken rustig zelfstandig werken.

Welke kosten brengt in Google in rekening?

Google brengt geen kosten in rekening voor de 360 graden foto tour. Je betaalt alleen voor het maken van de foto’s en het werk om deze als 360 graden virtual tour op de Google server te plaatsen. 

Kan ik de 360 graden virtual tour ook op de website plaatsen?

Ja, dat is mogelijk.  Via een link vanuit Google is de content op jouw website te plaatsen. De losse foto’s kunnen eventueel ook door jouw webmaster op de website worden verwerkt.

Kan ik de 360 graden virtual tour ook op de Facebook te plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. Via een link vanuit Google is de content op Facebook te plaatsen. 

Hannah Arendtweg 52 

1349 CM Almere

Tel. 085 – 06 06 411

   e-mail : hallo@carads.nl