085 - 06 06 411 hallo@carads.nl

Ontwikkelingen/trends sector Automotive

De veranderingen gaan steeds sneller. De komst van hybride en elektrische auto’s beïnvloedt sales en aftersales en vergt andere competenties van het personeel. Het onderhoud voor bedrijven, de zogenaamde aftersales, zal voor dit soort voertuigen gaan afnemen (minder bewegende onderdelen en daardoor minder slijtage). Het aanbod van volledig elektrische modellen met een lage bijtelling gaat toenemen. In 2021 zal de bijtelling op die auto’s stijgen, waardoor met name eind 2020 nog veel registraties te verwachten zijn. 

Het aantal ADAS systemen (Advanced Driver Assistance Systems) neemt verder toe. Deze rijhulpsystemen maken het verkeer veiliger, wanneer ze op een juiste wijze worden toegepast. 

Occasions blijven populair. Om beter op de vraag in te spelen worden steeds meer occasions geïmporteerd. De populariteit van occasions leidt overigens wel tot een steeds ouder wagenpark. Het importeren van auto’s biedt kansen voor autobedrijven en het oudere wagenpark is voorlopig een stimulans voor de aftersales markt.

De jonge generaties hebben in veel gevallen nog nooit gehoord van een ‘onderhoudsboekje’ en is opgegroeid met het internet en smartphone. Ook voor sales- en aftersales maken zij gebruik van het internet gebruik. 

Private lease wint nog steeds aan populariteit. Lage rentes en toenemende concurrentie zorgen voor scherpe tarieven. Het totale privé lease park groeide tot 150.000 eind 2018. ING Research verwacht dat eind 2020 het aantal private lease auto’s naar 215.000 auto’s stijgt.

Ook nieuwe mobiliteitsconcepten komen op de markt. Professioneel beheerde wagenparken van gedeelde voertuigen verlagen hun kosten van mobiliteit. De deeleconomie neemt in grootte toe. 

Alweer 20 jaar is Google de nummer 1 zoekmachine in Nederland. Het aantal zoekopdrachten blijft stijgen. Het marktaandeel in mei 2019 was 95,93%*. Met de komst van voice search en de Google Home Speaker is zelfs een groei van het marktaandeel mogelijk. Consumenten zoeken heel veel naar gebruikte auto’s, autobedrijven, APK en onderhoud. 

Digitaal in contact staan met de klant is erg belangrijk. Via Google, social media, e-mail en Whatsapp kunnen bedrijven (potentiële) klanten attenderen op hun te koop staande autovoorraad of een aftersalesevent. Het online contact met de klant draagt bij aan goede klantbinding, een professionele uitstraling en een transparante dienstverlening.

 

Over CarAds

CarAds is de nieuwe advertentietool voor autobedrijven om auto’s automatisch via Google,Facebook en Instagram te adverteren. Bereik op deze manier gericht jouw doelgroep met de juiste occasion.

Je online uitstraling en vindbaarheid verbeteren? Met onze dienstverlening helpen wij je met Google Street View en Google Mijn Bedrijf, maar ook met gerichte bedrijfscampagnes om je autovoorraad en aftersales dienstverlening in jouw regio onder de aandacht te brengen. Met onze autokennis en online kennis slaan we een brug tussen de online wereld en de dagelijks autopraktijk.

Strategieontwikkeling voor jouw autobedrijf is altijd maatwerk. Wij leveren wat nodig is. Als rode draad doorlopen we onderstaande stappen. Vervolgens komt de strategische heroriëntatie en de begeleiding bij het vaststellen van nieuwe (strategische) uitgangspunten.

STAP 1 Waar sta je nu als bedrijf?

Welke doelgroep, dienstverlening en auto aanbod?

STAP 2 Welke automotive- en social/digital trends?

Welke impact hebben de trends op jouw bedrijf?

 

 

STAP 3 Waar wil je staan over 3 en 5 jaar?
STAP 4 Match de trends met je doelen en doelgroep

Waar wil je heen? Welke kanalen zijn het meest passend?

 

STAP 5 Wat is jouw offline en online aanpak?

Wat is jouw offline en online aanpak om je strategie waar te maken?

STAP 6 Experimenteer

Experimenteer met online advertising, communicatie, social media

STAP 7 Persoonlijke betrokkenheid

Zorg voor persoonlijke betrokkenheid bij de uitvoering van jouw ambitie

 

STAP 8 Competentie en kennisniveau

Investeer in benodigde competenties en kennisniveau

STAP 9 Invulling geven aan strategie: continu verbeteren (Kaizen)

Continu verbeteren wordt ook wel Kaizen genoemd. Het gaat dan niet om grote veranderingen, maar verbeter je in kleine stapjes. Een proces van stap voor stap verbeteren in de organisatie om de concurrentie voor te blijven. Continu verbeteren om kosten te besparen, kwaliteit te verhogen, levertijden te verkorten en klanttevredenheid te vergroten. Kaizen is een cultuur en niet zozeer een stappenplan of model. Met onze brede managementervaring kunnen we jou absoluut helpen met het continu verbeteren van de processen van jouw autobedrijf. 

Het CarAds team

Bel ons

085 – 06 06 411

Of leg online contact

Contactformulier

Hannah Arendtweg 52 

1349 CM Almere

Tel. 085 – 06 06 411

   e-mail : hallo@carads.nl